30.08.2019
ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU W AKCJI: PRZERWANY MARSZ...
Zaproszenie do udziału w akcji „Przerwany marsz…”
Niepubliczna Integracyjna Szkoła Podstawowa Nowoczesnych Technologii i Języków Obcych „Arka” oraz Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Arka Nasz Dom” zapraszają Polskie Dzieci Wojny do wspólnego przywitania nowego roku szkolnego 2019/2020 w ramach akcji „Przerwany Marsz...”
Akcja ma polegać na symbolicznym dokończeniu 2 września 2019 roku przerwanego przez wybuch II wojny światowej marszu do szkoły ówczesnej młodzieży.
Wydarzenie będzie okazją do tego, aby młodsze i starsze pokolenia mogły wspólnie przywitać nowy rok szkolny. Zapraszamy do uczestnictwa 2 września 2019 r. w inauguracji roku szkolnego babcie, dziadków a także osoby samotne, które mieszkają w danym regionie i wywodzą się z pokolenia Dzieci Wojny, czyli osób urodzonych przed i w czasie II wojny światowej. W ten sposób w całej Polsce stworzymy możliwość międzypokoleniowego dialogu, który będzie cennym doświadczeniem dla uczniów.
23.08.2019
WYPRAWKA DLA KLASY II NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Wyprawka dla klasy II na rok szkolny 2019/2020
PIÓRNIK: linijka, 2 ołówki, gumka, temperówka zamykana, kredki ołówkowe i pastelowe, kolorowe długopisy, nożyczki z zaokrąglonymi ostrzami, 2 kleje w sztyfcie, 2 długopisy z niebieskim wkładem nieścieralne.
Zeszyty:
w kratkę 32 kartkowe - 3 sztuki
1 zeszyt 32 kartkowy do korespondencji (na pierwszej stronie: imię i nazwisko dziecka, klasa, telefony kontaktowe rodziców lub opiekunów oraz informacja o osobach upoważnionych do odbioru dziecka ze szkoły)
w trzy linie 32 kartkowe – 3 sztuki
do religii
do języka angielskiego
do nut
Bloki:
rysunkowy A3 i A4 – biały i kolorowy
techniczny A3 i A4 – biały i kolorowy
papier xero biały – 1 ryza;
inne:
Plastelina,
Farby plakatowe, pędzelki: cienki i gruby, kubeczek na wodę.
Chusteczki jednorazowe w dużym opakowaniu.
STRÓJ: - strój gimnastyczny w podpisanym worku: biała koszulka, krótkie, ciemne spodenki, skarpetki, obuwie na jasnej, gumowej podeszwie.
Bardzo proszę wszystkie przybory podpisać lub oznaczyć.
Wychowawcy klas II
23.08.2019
WYPRAWKA DLA KLASY III NA ROK SZKOLNY 2019/2020

Wyprawka dla klasy III na rok szkolny 2019/2020
PIÓRNIK: linijka, 2 ołówki, gumka, temperówka zamykana, kredki ołówkowe i pastelowe, kolorowe długopisy, nożyczki z zaokrąglonymi ostrzami, 2 kleje w sztyfcie, 2 długopisy z niebieskim wkładem nieścieralne.
Zeszyty:
w kratkę 32 kartkowe - 3 sztuki
1 zeszyt 32 kartkowy do korespondencji w twardej okładce. (na pierwszej stronie: imię i nazwisko dziecka, klasa, telefony kontaktowe rodziców lub opiekunów oraz informacja o osobach upoważnionych do odbioru dziecka ze szkoły)
w jedną linię 32 kartkowe - 2 sztuki
w trzy linie 32 kartkowe – 2 sztuki
do religii
do języka angielskiego
do nut (może być z ubiegłego roku)
Bloki:
rysunkowy duży A3 – biały i kolorowy
techniczny duży A3 i A4 – biały i kolorowy
papier xero biały – 1 ryza;
Instrumenty: dzwonki
inne:
Plastelina,
Farby plakatowe, pędzelki: cienki i gruby, kubeczek na wodę.
Chusteczki jednorazowe w dużym opakowaniu.
Kolorowa bibuła – do 5 kolorów;
STRÓJ: - strój gimnastyczny w podpisanym worku: biała koszulka, krótkie, ciemne spodenki, skarpetki, obuwie na jasnej, gumowej podeszwie.
Bardzo proszę wszystkie przybory podpisać lub oznaczyć.
Wychowawcy klas III
20.08.2019
WITAJ SZKOŁO
27.05.2019
100 LEKCJA MATEMATYKI
Dzień za dniem, tydzień za tygodniem i tak minęła 100 lekcja matematyki. Każda
z klas IV i V przygotowała na swój sposób ten wyjątkowy jubileusz w swojej klasie. Były konkursy takie jak „Jeden z dziesięciu” czy „Matematyczni milionerzy”.
Były rebusy i zagadki, słodkie matematyczne babeczki a nawet matematyczny tort. Wszystko to przygotowali uczniowie udowadniając, że matematyka to przecież świetna zabawa!
27.05.2019
PROJEKT WYSPA MŁODYCH ODKRYWCÓW
W bieżącym roku szkolnym, we współpracy z Narodowym Centrum Badań
i Rozwoju oraz Wyższą Szkołą Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie,
w naszej szkole realizowany jest projekt „WySPA Młodych Odkrywców”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. W składzie zespołu ekspertów powołanych do przygotowania innowacyjnego programu zajęć znalazły się nauczycielki naszej palcówki, panie Wiesława Adamczuk, Anna Szymańska
i Samuela Kruk.
Projekt „WySPA Młodych Odkrywców” stanowi dla ucznia zaproszenie do udziału
w innowacyjnym projekcie edukacyjnym - podróży przez pięć WySP. Bazując na aktywnych metodach pracy, promocji pracy grupowej i działania zespołowego uczestnicy zgłębiają tajemnice matematyki i przyrody oraz rozwijają kompetencje wielojęzyczności oraz eksplorują własne potencjały intelektualne. Udział w podróży przez pięć WySP tematycznych pozwala uczniom na wielokierunkowy rozwój, pogłębienie wiedzy i nabycie umiejętności w dwóch wiodących obszarach – matematyczno-przyrodniczym i językowym. Program opiera się na aktywnych metodach pracy z dziećmi, uwzględnia specyficzne dla tego okresu zainteresowania dzieci, ukierunkowany jest na tworzenie przestrzeni współpracy, kreatywności
i myślenia innowacyjnego.
WySPA WCZORAJ – ta cześć intelektualnej podróży przenosi dzieci
w świat, który znamy tylko z przekazów historycznych - nawiązuje do źródeł wiedzy o przyrodzie, człowieku i nauce. Działania podejmowanej na tej wyspie bazują na wiedzy wyjściowej uczestników a poprzez zajęcia przyrodnicze
i językowe wiedza ta zyskuje solidne podstawy i połączenie
z praktyką. Uczestnicy zajęć poruszając się po odległych w czasie teoriach
i koncepcjach odnajdują analogie do współczesności, dowiadują się
o przyczynach i skutkach wydarzeń historycznych, nabywają umiejętności, które w odległych czasach powalały sprawnie funkcjonować
w społeczeństwie.
WySPA FLORA – jest podróżą w świat roślin, dzięki którym uczestnicy zajęć poznają prawidłowości przyrodnicze i matematyczne, dostrzegają matematykę w otaczającej przyrodzie, a poprzez opisywanie otaczającej rzeczywistości kształtują umiejętności porozumiewania się w języku obcym.
WySPA FAUNA – doświadczenia jakie dzieci zdobywają w tej części podróży odwołują się do świata zwierząt – jego prawidłowości, różnorodności
i wyjątkowości. Zarówno podczas zajęć przyrodniczo-matematycznych jak
i językowych dzieci dostrzegając z jednej strony analogię pomiędzy światem ludzi i zwierząt, z drugiej zaś swoistość świata zwierząt i jego wyjątkowość.
WySPA POLIS – wyspa ta ukazuje dzieciom znaczenie człowieka
w przyrodzie, możliwości i zagrożenia jakie niesie ze sobą cywilizacja
i eksploracja przyrodniczej rzeczywistości. Przygoda na tej wyspie rozwija
w sposób szczególny kompetencje społeczne, obywatelskie oraz kształtuje postawę współpracy i przedsiębiorczości.
WySPA JUTRA – jest spojrzeniem w przyszłość naszej planety i samego człowieka. Ukierunkowanie działań tej wyspy w sposób szczególny związane jest z postawą kreatywności i twórczości –uczeń jest nie tyko odbiorcą
i podmiotem działań edukacyjnych ale przede wszystkim twórcą i kreatorem rzeczywistości.
24.05.2019
LAUREATKA MIĘDZYNARODOWEGO VI KONKURSU HISTORYCZNEGO O ŻOŁNIERZACH WYKLĘTYCH.
Malwina Czarnecka z klasy Vb laureatką III miejsca międzynarodowego VI Konkursu Historycznego o Żołnierzach Wyklętych
24 maja 2019 roku, w Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL, odbyła się Uroczysta Gala rozstrzygnięcia VI Konkursu Historycznego o Żołnierzach Wyklętych. Na Konkurs pod Patronatem Honorowym Prezydenta Andrzeja Dudy i wsparciu Ministra Obrony Narodowej Mariusza Błaszczaka, napłynęło ponad 1500 prac uczestników z kilkunastu krajów świata. Na Gali obecni byli Laureaci nagród wraz z opiekunami, Córka Rotmistrza Zofia Pilecka – Optułowicz, posłowie, przedstawiciele administracji rządowej, ośrodków edukacyjnych za granicą oraz Prezesi firm i instytucji wspierających. Były również media: TVP POLONIA, TVP 3, Tygodnik Idziemy, Kurier-w. Organizatorem był: Komitet Pamięci Rotmistrza Witolda Pileckiego po przewodnictwem Bogdana Grzenkowicza. Naszej uczennicy serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
12.05.2019
LAUREACI OLIMPUSKA
LAUREACI OLIMPUSKA 2019r.
W dniach 7 i 8 stycznia 2019r. uczniowie z klas I-III pisali ogólnopolską olimpiadę Olimpusek z edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego. Jest nam niezmiernie poinformować, że grono laureatów znacznie się powiększyło.
Laureaci z edukacji wczesnoszkolnej
W klasach I laureatami zostali:
Michał Łukowiec IV miejsce i nagroda książkowa
Jakub Czułowski VI miejsce
Cyprian Cięszczyk VII miejsce
Agata Rząd VIII miejsce
Antoni Suszek IX miejsce
Kacper Bogucki IX miejsce
Maciej Węgrzyn X miejsce
Aleksander Krzywiński XI miejsce
Amelia Siejo XI miejsce
Gabriela Adamczyk XI miejsce
Gabriela Duda XI miejsce
Miłosz Świderek XI miejsce
Szymon Jarzynowski XI miejsce
W klasach II z edukacji wczesnoszkolnej laureatką została Lena Michniewicz, która zajęła X miejsce.
W klasach III z edukacji wczesnoszkolnej laureatem został Wojciech Branecki, który uplasował się na X miejscu.
Laureaci z języka angielskiego
Klasy I
Miłosz Tarnowski XI miejsce
Lidia Kolenda XII miejsce
Maciej Węgrzyn XII miejsce
Klaudia Chałabiś XIII miejsce
Nikola Oszust XIII miejsce
Gabriela Duda XIII miejsce
Szymon Jarzynowski XIV miejsce
Klasy II - laureatką została Julia Ignatiuk, która zajęła VI miejsce.
Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy życząc dalszych sukcesów. Koordynatorem olimpiady była pani Małgorzata Łuć.
29.04.2019
MIĘDZYSZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY PLANETA LICZB
Finał Międzyszkolnego Konkursu matematycznego "Planeta liczb"
29 kwietnia został rozstrzygnięty Międzyszkolny Konkurs Matematyczny „Planeta Liczb”. Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Chełmie. Konkurs cieszył się duża popularnością. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klas II i III. Uczniowie klas II - Julian Polak z klasy 2c
i Szymon Gozdecki z klasy 2b otrzymali dyplomy za udział w konkursie. Wśród uczniów klas III pierwsze miejsca zajęli: Jakub Kołodziejczyk z klasy IIIa i Wojciech Branecki z klasy IIIa. Laureatom gratulujemy, a wszystkim uczniom życzymy dalszych sukcesów.
26.04.2019
ROCZNICA KONSTYTUCJA III MAJ
Obchody rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja w Arce
W piątek 26 kwietnia 2019 r w naszej szkole odbył się uroczysty apel z okazji 228 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
W uroczystości wzięła udział cała społeczność szkoły oaz zaproszeni goście: uczniowie i nauczyciele Niepublicznej Szkoły Podstawowej "Arka Nasz Dom" i grupy sześciolatków z przedszkola Arka oraz Arka Przyszłości. Aby upamiętnić ten doniosły fakt historyczny wszyscy uczniowie naszej szkoły pod opieką wychowawców oraz nauczyciela muzyki wzięli udział w przeglądzie pieśni patriotycznych. Uroczystość rozpoczęła się krótkim wstępem przypominającym najważniejsze informacje o uchwaleniu konstytucji. Następnie, w obecności pocztów sztandarowych obu szkół, wszyscy odśpiewali hymn narodowy oraz hymn szkoły. W ramach przeglądu poszczególne klasy wykonały utwory:
klasy drugie- "Witaj majowa jutrzenko"
klasy trzecie- "Jak długo w sercach naszych"
klasy czwarte- "Polskie kwiaty"
klasy piąte- "Marsz Polonia"
Patriotyczne apele rocznicowe są w naszej szkole tradycją. To właśnie dzięki takim uroczystościom dyrekcja szkoły oraz grono pedagogiczne dążą do kształtowania postaw patriotycznych wśród młodzieży, wychowania w polskości oraz przygotowania do życia w demokratycznym państwie.
12.04.2019
I SEJMIK UCZNIOWSKI W ARCE
I SEJMIK UCZNIOWSKI W ARCE
12 kwietnia br Samorząd Uczniowski, wraz z opiekunami p.J. Ożóg i J. Mokrzycką zorganizował obrady Sejmiku Uczniowskiego pod hasłem " STOP- Agresja- można inaczej". W obradach uczestniczyli członkowie samorządów klas I-V oraz Rada Samorządu Uczniowskiego. Na podstawie wcześniejszych rozmów z koleżankami i kolegami z klas, wniosków, doświadczeń i obserwacji, reprezentanci klas I-V zastanawiali się nad odpowiedziami na poniższe pytania:
Dlaczego uczniom w naszej szkole zdarza się nieodpowiednio zachowywać?
Czy uczniowie naszej szkoły potrafią w sposób pokojowy, bez zachowań agresywnych, rozwiązywać konflikty z rówieśnikami?
Jakie to sposoby?
Po przeanalizowaniu przyczyn zachowań agresywnych padły różne propozycje pokojowego rozwiązywania konfliktów.
Uczniowie podali następujące przykłady:
mediacje,
rozmowa,
przeprosiny,
przyznanie się do winy,
naśladowanie pozytywnych zachowań, akceptowanie ich, przyznawanie osobom pozytywnie zachowującym się pozycje lidera w grupie,
brak akceptacji dla zachowań agresywnych,
wspólne spędzanie czasu zamiast kłótni,
ignorowanie zaczepek,
wsparcie ze strony grupy,
Uczniowie podali wiele sposobów na poprawę bezpieczeństwa w szkole oraz zachowania kolegów i koleżanek, np:
- regulamin stołówki,
- zeszyt uwag w stołówce szkolnej,
- ruch prawostronny na korytarzu,
- relaksująca muzyka w czasie przerw,
- naklejki na szafkach do siadania,
Na zakończenie sejmiku ustalono, iż uczniowie w klasach na godzinach wychowawczych również postarają się odpowiedzieć na omawiane pytania. Następnie wychowawcy zaprezentują im listę propozycji podanych podczas obrad, a uczniowie wskażą jakie odpowiedzi dla nich są najważniejsze.
11.04.2019
MIASTECZKO ZAWODÓW
"MIASTECZKO ZAWODÓW"
W ramach realizacji tematyki zajęć pt: "Miasteczko zawodów" oraz doradztwa zawodowego wybraliśmy się na wycieczkę do pobliskiej apteki i pracowni krawieckiej. Okazało się, że od środka apteka kryje wiele fascynujących miejsc i rzeczy. Pani farmaceutka pokazała uczniom różne krople, lekarstwa, kolorowe plastry, które pomagają im w w walce z chorobą. Panie poczęstowały dzieci pysznymi witaminowymi lizakami. Odwiedziliśmy również pracownię krawiecką. Pozwoliło to uczniom na własne oczy zobaczyć pracę pani krawcowej, obejrzeć wyposażenie techniczne, zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowni. Uczniowie mieli okazję zapoznać się z fachowym słownictwem, obserwować maszyny do szycia. Żeby podsumować zdobyte informacje uczniowie uczyli się szycia ręcznego. Wycinały z przyniesionych materiałów kształty zabawek, zszywały je dowolnym ściegiem, wypychały zszyte zabawki. W ten sposób powstały niepowtarzalne rękodzieła.
02.04.2019
ŚWIATOWY DZIEŃ AUTYZMU
2 kwietnia w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Postaraliśmy się, aby kolor niebieski wypełnił naszą szkołę. Grono pedagogiczne oraz społeczność uczniowska założyli ubrania w tonacji niebieskiej. Na korytarzach pojawiły się tematyczne plakaty związane z tym zaburzeniem. Happening pod hasłem "Nie bądź zielony zapal się na niebiesko" uświetnił obchody tego wyjątkowego dnia. W górę poszybowało 250 błękitnych balonów, które wypuścili uczniowie.
W ten sposób staraliśmy się pokazać, że solidaryzujemy się z osobami dotkniętymi autyzmem.
25.03.2019
WARSZTATY Z RODZICAMI
W poniedziałek 25 marca 2019r. w naszej szkole odbyły się kolejne warsztaty z cyklu „Poznaj Arkę swojego dziecka”. Zajęcia odbyły się pod hasłem „Sztuka w terapii, rozwoju i edukacji”. Celem spotkania było poznanie metod i technik Arteterapii oraz rozwijanie własnych zainteresowań i uzdolnień. Główną jego częścią było tworzenie kartek wielkanocnych metodą Quillingu. Serdecznie dziękujemy Pani Ani Wawrzyniak za podzielenie się swymi umiejętnościami i poprowadzenie warsztatów. Zrobienie takich kartek wymagało nieco pracy i precyzji jednak efekt był wspaniały. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy i już dziś zapraszamy na kolejne spotkania!!!