24.03.2017
WIOSNA, ACH TO TY...
21 marca w pierwszy dzień kalendarzowej wiosny uczniowie klas I-III wzięli udział w licznych konkursach wiedzowych i konkurencjach sportowych.
Zadaniem klas było:
- - przebrać wybrane osoby i zaprezentować Panią Wiosnę,
- - zaśpiewać piosenkę o tematyce wiosennej,
- - przedstawić ciekawą prognozę pogody na najbliższe dni,
- - wykazać się dużą znajomością wiedzy o przyrodzie.
Bardziej widowiskowe konkurencje sportowe wzbudzały na widowni głośny doping dla uczestników poszczególnych klas. Zmagania uczniów ocenione zostały przez komisję w składzie: p. Aneta Przybylewska - Dyrektor szkoły "ARKA NASZ DOM", p.Wicedyrektor ds. pedagogicznych Monika Rzeszut, p.Krystyna Szeremeta sekretarz szkoły.
Celem imprezy było przegonienie zimy, by w końcu mogła zawitać Pani Wiosna.
Organizatorem konkursu była szkolna biblioteka.
24.03.2017
DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI
Wspierając wydarzenie w tym dniu dzieci i pracownicy naszej szkoły ,włożyli dwie różne skarpetki na znak solidarności z osobami z zespołem Downa. Kolorowe skarpetki nie do pary są bowiem symbolem niedopasowania społecznego i genotypowego, z jakim borykają się te osoby. Celem akcji było jak co roku szerzenie tolerancji oraz zachęcanie do otwartej postawy wobec osób z zespołem Downa. Ten dzień był również doskonałym mementem by przyłączyć się do akcji charytatywnej organizowanej przez Stowarzyszenie Bardziej Kochani oraz telewizję Lifetime. Za każde zdjęcie swojej przekreślonej dłoni ( udostępnione publicznie) oznaczone hashtagiem #LiniaProsta na Instagramie, Twitterze lub Facebooku, telewizja przekaże 5 złotych na rzecz Stowarzyszenia Bardziej Kochani na projekt „Mieszkanie chronione” pomagający usamodzielnić się osobom z zespołem Downa.
22.03.2017
ZEBRANIA W ARCE
W najbliższy wtorek (28 marca) w naszej szkole obywać się będą zebrania z wychowawcami klas, połączone z konsultacjami.
Rodziców uczniów klas III zapraszamy do auli szkolnej. Początek spotkania o godz. 16.00. W zebraniu uczestniczyć będzie Pani Anna Łopąg, dyrektor szkoły.
30 minut później tj. o godz. 16.30 rozpoczną się zebrania z rodzicami uczniów z klas I i II. Wychowawcy klas czekać będą na Państwa w salach lekcyjnych.
Informujemy równocześnie, że konsultacje, których termin przypada na 30 marca, zostały odwołane.
22.03.2017
REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE DLA UCZNIÓW ARKI
W dniach 27, 28 i 29 marca (poniedziałek, wtorek i środa) uczniowie naszej szkoły uczestniczyć będą w rekolekcjach wielkopostnych organizowanych w Bazylice Narodzenia Najświętszej Marii Panny na Górze Chełmskiej. Rozpoczęcie nauk o godz. 12.00.
Zajęcia lekcyjne, poza czasem pobytu uczniów w kościele, odbywać się będą zgodnie z planem. Uczniowie, których rodzice nie wyrażą zgody na udział dziecka w rekolekcjach, będą mieli zapewnioną opiekę.
16.03.2017
DOTARLIŚMY DO PÓŁFINAŁU
9 uczniów z klas 1-3 pisało test kwalifikacyjny z lektury konkursowej w ramach WIELKIEJ LIGI CZYTELNIKÓW. Do półfinału zakwalifikowali się:
Wojciech Branecki kl. 1A
Weronika Koman kl. 3C
Maria Wójtowicz kl. 3A
W auli naszej szkoły p. Monika Rzeszut, wicedyrektor ds. pedagogicznych uroczyście wręczyła uczestnikom nagrody i dyplomy.
Gratulujemy i życzymy powodzenia!!!
15.03.2017
POZNAJEMY PRACĘ FOTOGRAFA
Piękne zdjęcia cieszą wszystkich, ale w jaki sposób należy je wykonać?
Uczniowie klasy II b postanowili zapytać o to tatę swojego kolegi Borysa. Pan Świechowski zajmuje się fotografią artystyczną i pokazał nam sprzęt fotograficzny, zdradził niektóre triki dobrej fotografii , a przede wszystkim robił wspaniałe zdjęcia, na których dzieci występują w roli modeli.
Zabawa była cudowna ale i bardzo ciekawa. Dziękujemy bardzo tacie Borysa za wspaniałą lekcję. Może jakiś uczeń zainspirowany spotkaniem polubi fotografowanie?
15.03.2017
TYDZIEŃ KULTURY NIEMIECKIEJ
W dniach 6-10 marca obchodziliśmy w naszej szkole Tydzień Kultury Niemieckiej. Z tej okazji szkolny korytarz zdobiły gazetki tematyczne przybliżające społeczności szkolnej informacje ukazujące tradycje, kulturę i symbole narodowe Niemiec.
Aby oddać klimat organizowanej imprezy uczniowie jednego dnia prezentowali swym strojem barwy niemieckiej flagi.
Ponadto dzieci obejrzały prezentacje multimedialne na temat Republiki Federalnej Niemiec, dzięki czemu poznały bliżej kulturę i obyczaje naszych zachodnich sąsiadów.
Po zakończonych prezentacjach odbył się quiz wiedzy o Niemczech. Poprawne odpowiedzi nagradzane były upominkami.
Nie zabrakło również przysmaków niemieckich dzieci. Przy dźwiękach bawarskiej muzyki uczniowie klas trzecich zachęcali wszystkich do skosztowania precli i żelków.
Na zakończenie Tygodnia Kultury Niemieckiej odbyło się również wspólne czytanie baśni Braci Grimm, które cieszą się niesłabnącą wśród dzieci popularnością. Uczniowie wysłuchali m.in. Kopciuszka, Jasia i Małgosi, Roszpunki, Śpiącej Królewny.
Tydzień Kultury Niemieckiej stał się doskonałym sposobem na:
poznanie kultury naszego sąsiada
promowanie wśród uczniów nauki języka niemieckiego
wykorzystanie zdobytej wiedzy w ogłoszonych konkursach ,,MÓJ OBRAZ NIEMIEC” oraz „NAJCIEKAWSZE MIASTO NIEMIEC”
14.03.2017
ŚWIETLIKOWE ZMAGANIA
Już po raz drugi uczniowie naszej szkoły brali udział w Ogólnopolskim Konkursie Nauk Przyrodniczych „Świetlik”. Przed zmaganiami konkursowymi zostały przeprowadzone bardzo ciekawe doświadczenia związane ze światem przyrody.
W klasie I:
Po co nam pasta do zębów?
Skąd się bierze olej?
W klasie II:
Co jedzą drożdże?
Energia z przedmiotów.
W klasie III:
Kubek sprawiedliwości.
Wyssani.
Dlaczego człowiek się poci?
Teraz wszyscy czekamy na wyniki konkursu i oczywiście za wszystkich przyrodników mocno trzymamy kciuki!
14.03.2017
KTO CZYTA KSIĄŻKI - ŻYJE PODWÓJNIE
,,KTO CZYTA KSIĄŻKI - ŻYJE PODWÓJNIE"
- Umberto Eco
13 marca biblioteka ARKI promowała czytelnictwo i książki wśród uczniów.
Zorganizowano na terenie szkoły wystawę nowych książek zakupionych dla dzieci. Z myślą o naszych młodych czytelnikach wzbogacono księgozbiory
o ciekawe pozycje książkowe, co może przyczynić się do rozwoju czytelnictwa w naszej szkole.
09.03.2017
POWALCZMY O STATUETKĘ UCZEŃ FAIR PLAY!
Od 1 lutego br. rozpoczęliśmy zmagania wśród uczniów ARKI
o zdobycie statuetki „UCZEŃ FAIR PLAY”
za działania na rzecz naszej społeczności szkolnej.
Przyznanie tytułu UCZEŃ FAIR PLAY ma na celu promowanie
w społeczności uczniowskiej kultury osobistej i postawy godnej naśladowania w różnych aspektach życia.
REGULAMIN
1. Konkurs jest skierowany do uczniów klas I-III.
2. Nagroda przyznawana jest za dany rok szkolny w trzech kategoriach: klasy pierwsze,
drugie, trzecie.
3. Każda klasa wytypuje najpóźniej do 5 czerwca br. ze swojego grona maksymalnie
dwóch uczniów - kandydatów - uzasadniając pisemnie swój wybór.
4. Kandydat powinien spełniać następujące kryteria:
okazywać szacunek wobec nauczycieli, pracowników szkoły oraz innych uczniów,
przestrzegać zasad i regulaminów obowiązujących w szkole,
właściwie reagować na przejawy złego zachowania i stawać w obronie pokrzywdzonych,
pomagać innym, cechować się uczciwością, wrażliwością i odpowiedzialnością,
dbać o kulturę języka,
wykazywać się aktywną postawą w pracy na rzecz klasy, szkoły oraz/lub społeczności pozaszkolnej.
5. Zgłoszenie kandydatury zweryfikuje komisja pod przewodnictwem Dyrektora Szkoły
z udziałem przedstawiciela Samorządu Uczniowskiego i opiekuna SU.
6. Spośród kandydatów drogą głosowania wybrany zostanie UCZEŃ FAIR PLAY
w każdej z trzech kategorii.
7. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 23 czerwca 2017 r.
8. Dyrektor Szkoły ustanawia dla zwycięzcy statuetkę.
Zadanie nowoczesnej szkoły
to m.in. docenianie aktywności społecznej…
08.03.2017
Z WIZYTĄ W RESTAURACJI KRESOWE JADŁO
Jak zachować się przy stole? Jak zamówić posiłek? Jak miło spędzić czas? Tego uczyliśmy się w gościnnych progach restauracji Kresowe Jadło. Wszyscy czuliśmy się znakomicie , a wspaniała szarlotka smakowała jak nigdy. Nasza dyrekcja i nauczyciele dbają żebyśmy poznawali wiele aspektów życia. Była to lekcja –nagroda.
08.03.2017
DZIEŃ KOBIET
07.03.2017
CZYTANIE SIĘ OPŁACA
,,Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa ,jaką sobie ludzkość wymyśliła"
- Wisława Szymborska
Przedstawiamy uczestników "Wielkiej Ligi Czytelników" z Niepublicznej Integracyjnej Szkoły Podstawowej Nowoczesnych Technologii I Języków Obcych "ARKA".
Dziękujemy za Wasze zaangażowanie.
Ligowicze z naszej szkoły pozdrawiają! Dzisiaj rywalizowali w kwalifikacjach szkolnych.
Życzymy im powodzenia!!!.
07.03.2017
ROBOTYKA W ARCE
Przyszedł czas na podsumowanie pierwszego semestru, a właściwie na to, aby nasze poczynania ujrzały światło dzienne. Na czym polegają ZAJĘCIA Z ROBOTYKI
w naszej szkole? Zacznijmy od początku.
KLASY PIERWSZE
Uczniowie pracowali z zestawami Lego Education MoreToMath. Co wspólnego z robotyką mają klocki wspomagające rozwój zdolności i wyobraźni matematycznej? Okazuje się, że bardzo dużo. Dzieci miały okazję popuścić wodze wyobraźni w tworzeniu coraz to ciekawszych i bardziej zaawansowanych konstrukcji.
Kolejnym krokiem było programowanie offline. Uczniowie wykonując polecenia, np. "przesuń o 4 piny w prawo", czy "cofnij o 2 piny", "gdy wyjdziesz poza płytkę powiedz: „Stop"… Poprzez świetną zabawę uczyli się myślenia procedurami oraz przewidywania konsekwencji kolejnych ruchów. Takie zajęcia stanowią dobrą podstawę do wprowadzenia dziecka w świat robotów oraz programowania.
Drugi semestr zaś poświęcimy pracy z zestawem Lego WeDo, czyli klockami wspomagającymi naukę programowania i ukazującymi podstawowe zagadnienia robotyki. Zestawy tej serii pozwalają budować z klocków zwierzęta i modele urządzeń, które po podłączeniu do komputera z odpowiednim oprogramowaniem, można wprawić w ruch. Odpowiednie czujniki i silniki zawarte w zestawach umożliwiają obustronną interakcję programu komputerowego ze światem zewnętrznym. Liczymy na dobrą zabawę :-)
KLASY DRUGIE
Drugie klasy pierwszy semestr z Robotyką zaczęły od pracy z zestawami Lego Education MoreToMath oraz Lego Education StoryStarter. Podobnie jak klasy pierwsze programowały offline swoje konstrukcje, a nawet tworzyły ciekawe historyjki
i opowiadania.
Następnym etapem była praca z Lego WeDo. Uczniowie bardzo chętnie konstruowali roboty według instrukcji, po czym wprawiali je w ruch podłączając do komputera oraz uruchamiając właściwe oprogramowanie.
Dzieci podejmowały próbę zmiany elementów algorytmu oraz obserwowały co wówczas stanie się z naszym robotem. Takie możliwości pozwalają zainteresować dziecko zagadnieniami algorytmiki, logiki i robotyki już na samym początku jego nauki.
W drugim semestrze rozszerzamy naszą pracę o samodzielne próby zaprogramowania zbudowanych robotów oraz konstrukcje własne uczniów.
Być może uda nam się stworzyć nowego robota, a nawet wprawić go w ruch…
Trzymajcie kciuki :-)
KLASY TRZECIE
Uczniowie klas trzecich już dobrze poznali zasadę działania robotów zbudowanych przy użyciu zestawu Lego WeDo. Pierwszy semestr był dla nich czasem na utwalenie zagadnień związanych z konstrukcją oraz programowaniem dotychczas poznanych robotów. Kilka zajęć zostało również poświęconych na konstrukcje własne uczniów oraz próby ich programowania.
Plan pracy na drugi semestr okazał się dla uczniów prawdziwą niespodzianką.
Dzieci już na pierwszych zajęciach miały okazję poznać "nowego członka naszej społeczności szkolnej" – robota mBot, który jest stworzony do nauki programowania
i wprowadzenia uczniów w świat robotów i komputerów. Roboty będziemy programować za pomocą środowiska mBlock – opartego na Scratch 2.0 (czyli edukacyjnym języku obiektowym, stworzonym jako środek do nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku). Dzieci już zdążyły "zaprzyjaźnić się" z mBotem. Nie mogą się też doczekać, kiedy same stworzą dla niego program. A to już niebawem.
Oj, będzie się działo :-)